Vítejte na stránkách obce Obec Nová Ves.
Nastavení zobrazení
Používáme cookies
Chceme, abyste sledovali vy nás, ne my vás. Pro správnou funkčnost webu nějaké cookies potřebujeme. Své nastavení cookies můžete kdokoliv změnit pomocí nastavení cookie. V případě odmítnutí, jsou používany pouze Funkční cookies.

Registr střetu zájmů

Registr oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech, darech a závazcích

Registr oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech, darech a závazcích, dle zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů (dále jen “registr”), ukládá veřejným funkcionářům oznamovat skutečnosti, které umožňují veřejnou kontrolu majetku nabytého za dobu výkonu funkce a dalších příjmů, darů nebo jiného prospěchu, získaných za dobu výkonu funkce, případně finančních závazků, které veřejný funkcionář má.

Registr je veřejný a každý má právo do něj bezplatně nahlížet a pořizovat si z něj opisy a výpisy. Registr je uložen u starosty obce, který vede evidenci o nahlížení do registru. Nahlížení do registru je možné i v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě. Evidenci dálkových přístupů do registru vede odbor organizační a správní.

Povinnost podat oznámení o činnostech, majetku, příjmech, darech a závazcích dle zákona č. 159/2006 Sb. vznikne současným veřejným funkcionářům nejdříve za rok 2007, přičemž lhůta k podání je do 30. června 2008. Do té doby bude registr obsahovat pouze oznámení veřejných funkcionářů, kteří ukončili výkon funkce.

K nahlížení do registru v elektronické podobě je nutno získat přístupové jméno a heslo, které udělí příslušný obecní úřad.

Doporučený postup k vydání uživatelského jména a hesla:

1.     seznámit se s podmínkami vydání uživatelského jména a hesla, viz tato stránka,

2.     osobně se dostavit k vydání do registračního místa, tj. do kanceláře obecního úřadu v úředních hodinách

3.     předložit občanský průkaz, na jehož základě bude zájemci předložena “Žádost o nahlížení do registru oznámení”, kterou žadatel podepíše, čímž potvrdí souhlas s podmínkami, za kterých mu bude uživatelské jméno a heslo přiděleno,

4.     žadateli bude přiděleno uživatelské jméno a heslo k nahlížení do registru v elektronické podobě,

5.     toto uživatelské jméno a heslo opravňuje po dobu, na které bylo vystaveno, nahlížet do registru na stránkách obce z libovolného počítače připojeného k veřejné datové síti.

Poučení:
Sdělit třetí osobě uživatelské jméno a heslo k nahlížení do registru je zakázáno a je přestupkem, za který lze udělit pokutu do výše 100 000 Kč.

Dále je přestupkem používání nebo další zpracování údajů vedených v registru k jinému účelu než ke zjištění případného střetu zájmů při výkonu funkce veřejného funkcionáře.

O každém nahlédnutí do registru se automaticky provede záznam s uvedením data, času a předmětu dotazu, případně požadovaného dokumentu.

Podmínky udělení uživatelského jména a hesla:

Uživatelské jméno a heslo k přístupu k registru se vydává na základě příslušných ustanovení
(§ 13, odst. 5) zákona č. 159/2006 Sb.

Evidenční orgán si vyhrazuje právo zrušit či zablokovat uživatelské jméno a heslo pokud má důvodné podezření, že byly porušeny podmínky, za kterých bylo vydáno, zejména pokud bylo sděleno třetí osobě.

Podáním “Žádosti o nahlížení do registru oznámení” žadatel souhlasí se zpracováváním osobních údajů a to na dobu nejméně pět let po ukončení platnosti přiděleného uživatelského jména, viz  článek “Ochrana osobních údajů”.

Technické podmínky nahlížení do registru: 

Dokumenty v registru jsou uveřejňovány jako dokumenty PDF. K jejich prohlížení je nutný prohlížeč, např. Adobe Acrobat Reader, který lze zdarma získat např. na stránkách Adobe na následující adrese:
http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep.html

Ochrana osobních údajů

Dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, není obecní úřad jako správce registru povinen podat Úřadu na ochranu osobních údajů oznámení o zpracování osobních údajů, neboť povinnost zpracovávat osobní údaje vznikla na základě zvláštního zákona, č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů.

Zákon o ochraně osobních údajů v tomto případě stanoví, že údaje oznámení musí být zveřejněny.

1.     Správce databáze osobních údajů

Obecní úřad

2.     Účel zpracování

Evidence osob nahlížejících do registru, dle § 13, odst. 2, 4 a 5 zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů.

3.     Kategorie subjektů údajů a osobních údajů, které se těchto subjektů týkají 

Adresní a identifikační údaje.

4.     Rozsah zpracovávaných údajů 

Jméno nebo jména, příjmení subjektu údajů, dále jeho rodné číslo, adresa trvalého bydliště, číslo a typ dokladu, na základě něhož byly údaje ověřeny.
Osobní údaje jsou zpracovány se souhlasem subjektu údajů.

5.     Kategorie subjektů údajů

Zákazníci (klienti) oznamovatele, členové oznamovatele, zaměstnanci oznamovatele.

6.     Zdroje osobních údajů 

Přímo od subjektů údajů.

7.     Popis způsobu zpracování osobních údajů

Manuální a automatické zpracování vlastními zaměstnanci.

8.     Příjemce nebo kategorie příjemců, kterým jsou osobní údaje zpřístupněny či sdělovány 

Nebudou jiní příjemci.

9.     Předpokládané předání osobních údajů do jiných států 

Nebude docházet k předání osobních údajů do jiných států.

10.   Popis opatření k zajištění požadované ochrany osobních údajů podle § 13 zákona č. 101/2000 Sb. 

Manuální zpracování: fyzická ochrana dokumentů.
Automatizované zpracování: přístupová práva.

Zákony, struktura a formát formuláře registru oznámení

publikováno: 10. 7. 2024 15:09, OI admin

Novinky z Úřad

  • Jiří Faix

Služby a poplatky

Informace o platbě poplatků v roce 2023

Poplatek za komunální odpad

Poplatníksazbasplatnost
Fyzická osoba, která má v obci trvalý pobyt

1 200 Kč

28. 2.

Fyzická osoba – cizinec (které byl povolen přechodný nebo trvalý pobyt delší než 90 dnů)

1 200 Kč

28. 2.

Fyzická osoba, která má na území obce ve vlastnictví stavbu určenou k individuální rekreaci,  ve které není hlášena k pobytu žádná fyzická osoba

1 200 Kč

28. 2.

Fyzická osoba, která má na území obce ve vlastnictví byt nebo rodinný dům, ve kterém není hlášena k pobytu fyzická osoba

1 200 Kč

28. 2.

Úřad
  • začíná v - končí v
  • Sál OÚ
Zasedání zastupitelstva

Zasedání zastupitelstva

Zasedání zastupitelstva obce Nová Ves se bude konat v pondělí 21. října 2024 od 17:30 hodin v sále OÚ Nová Ves

Úřad